Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 25 april 2018

Rapport

Gisteren viel me een berichtje op tussen al het wereldnieuws, je leest het hier terug. Wat is dat toch de laatste tijd? Waarom moet iedereen en alles beoordeeld worden door "klanten"? Als ik de bank bel met een simpele vraag dan krijg ik binnen een dag een vraag of ik een enquête wil invullen of ik wel goed geholpen ben (die enquête invullen duurt langer dan het telefoontje met mijn vraag!). Arme medewerkster die mijn warrige vragen af en toe moet beantwoorden terwijl ik klantennummers niet kan vinden, vraag naar de bekende weg, niet eerst een brief even goed heb gelezen en drie keer naar hetzelfde vraag. Of mijn vraag wel naar tevredenheid is beantwoord? Ik vul zo'n formulier altijd positief in, zo'n medewerker kan vast wel een opkikker gebruiken. Bovendien, hoe kun je je als medewerker verdedigen tegen anonieme beoordelaars?

't Is toch van de zotte! Als ik gestressed door werk en gezin een rare vraag stel (mijn hormonen werken een beetje tegen, manlief moppert tegen mij, kindlief weer te laat vertrokken is naar school, ik een aanmaning krijg van een vergeten rekening) en ik later een enquête moet invullen - laat ik me dan leiden door mijn eigen humeur en geef ik een slechte beoordeling?
Laatst is er een pakje kwijtgeraakt bij de post. Ergens in een sorteercentrum "verdwenen". Diverse telefoontjes en menuutjes verder bleek dat het pakje echt onvindbaar was. De medewerkster (die uiteraard op een heel ander kantoor werkte dan het distributiecentrum) legde me geduldig uit dat ze niets meer voor mij kon doen en hoogstens de verzendkosten kon vergoeden. Natuurlijk baal ik daarvan. Het is kwijt en ik heb daar kosten aan. Moet ik nu deze medewerkster slecht beoordelen? Is mijn vraag niet naar tevredenheid beantwoord? (het is overigens het eerste pakje dat onvindbaar blijkt van de duizenden die ik heb verstuurd!).

Afbeeldingsresultaat voor rapport

Ook onze Facebook-pagina krijgt recensies (waar ik overigens niet om heb gevraagd of ik weet niet hoe ik het "uit" moet zetten). Met sterren en commentaar nog wel. De 5-sterren-recensies zijn vaak voorzien van lieve reacties van vaste klanten maar er zitten ook 3 of zelfs een hele enkele 1-ster tussen. Zonder enige vorm van toelichting krijg ik dan 1 *. Wat moet ik - en toekomstige klanten - daar nou mee? Wat is er misgegaan, of doet iemand een rondje 1-sterren-beoordelingen op Facebook?

Natuurlijk, soms gaan dingen echt mis. Maar kan dat niet gewoon via een klachtenformulier van een instantie bijvoorbeeld? Dan moet er écht iets aan de hand zijn, ik vul zo'n ding niet zomaar in. Ik kan dan in elk geval in iets meer dan 10 cijfers of 5 woorden of sterren mijn grieven of vragen vertellen - én dus nuance aanbrengen.
(Overigens schrijf ik dit berichtje niet omdat ik een vervelende reactie heb gehad, maar gewoon omdat al die "beoordelingen", rapporten en gebrek aan nuance me dwarszitten)

Afijn, het zijn zomaar wat hersenspinsels. Het zal deze tijd wel zijn maar ik heb er wat moeite mee. Een beetje aardig tegen elkaar doen - en als dat even niet lukt, dan zit er vast een reden achter!
Tenslotte is niemand alleen maar "zijn of haar werk"!
Ben je tevreden over ons? Bestel dan nog maar eens! Toch niet zo tevreden? Mail maar even! En verder: heerlijk haken en breien, dat schijnt een mens echt goed te doen 😉.


Vandaag nog even die leuke kinderprintjes van Arne en Carlos onder de aandacht! Je kunt deze kinder-sokkenwolletjes bestellen via de webshop of kom je ze bewonderen in de winkel?


regia pairfect kids

Ondertussen ga ik nog wat nieuwe kleurtjes unicat labelen, er zijn weer nieuwe zomerkleurtjes binnen (vanaf vanavond in de webshop)




8 opmerkingen:

  1. En de medewerker die met jou het gesprek heeft gevoerd, wordt beoordeeld op de enquête die jij (en wij ook) hebt ingevuld. Lastig hè! Soms heeft het zin maar als de beoordeling (1* op je Facebook pagina) niet wordt onderbouwd heb je er inderdaad niks aan.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een lastige wereld tegenwoordig. Mensen klagen bij het minste of geringste. Iedereen doet toch zijn best, tenminste dat neem ik aan. Een enkeling daar gelaten. Ik ben ook van het soort dat altijd probeert samen een oplossing te vinden. Ik ben tevreden en blij met jou hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat vraag ik me ook af, altijd die beoordelingen. Pfff.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt er steeds meer op dat we leven in een land en in een tijd van beoordelen, controle en veroordelen. Van meten is weten (hmmm) al kunnen de beoordelaars de consequenties van hun beoordelingen niet voorzien. Ook degenen, die ons met enquêtes overladen, trekken vaak (soms harde) conclusies met name over medewerkers, met alle consequenties van dien.
    Mijn oplossing: ik geef geen online - en mailbeoordelingen meer, ben heerlijk gestopt met Facebook (kan ik iedereen aanraden), sta op het punt om ook Instagram, Twitter en consorten de nek om te draaien. Ik volg jouw raad op: even bellen als er iets mis is om samen tot een oplossing te komen en persoonlijke, liefst mondeling complimenten geven voor goede service en leveringen.
    Hopelijk komt er eens een kanteling in onze overdreven beoordelingsmaatschappij. Er bestaat geen mens die nooit fouten maakt en van onze fouten kunnen we leren zonder dat een ander ons daarop wijst.
    Wat een vrolijke sokken. Daar wordt een mens blij van.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het helemaal met je eens!
    Ook dat vreselijke verschijnsel dat je als school het predicaat " excellent" kunt verkrijgen. Ik vind het een heel slechte ontwikkeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal mee eens Jeanet, ik heb jaren lang last gehad van een nare beoordeling van onze camping.....ik zou de deur niet hebben open gedaan terwijl ik binnen zat op de bank, s,avonds om 21.00 uur....ja hoor, ik laat mensen voor de deur staat, tuuuuurlijk.......die bel zal het niet gedaan hebben, op het raam tikken was er niet bij, ze waren woest naar een collega gegaan,wiens bel het kennelijk wel deed, nou mogen zulke klanten van mij met liefde en plezier naar mijn collega, want wie weet wat ze nog meer gehad zouden hebben, maar zo,n ongenuanceerde opmerking staat wel op de website, en ik geloof zelfs nog steeds bij google, die gaat er noooooit meer af....die nare Mevr. die de deur niet open doet....Tsssss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Habe mich verschrieben das heißt Arnemuiden

    Genting Crown

    BeantwoordenVerwijderen